Blauwe moskee, roomservice en Alexander de Kleine - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kevin & Elise - WaarBenJij.nu Blauwe moskee, roomservice en Alexander de Kleine - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kevin & Elise - WaarBenJij.nu

Blauwe moskee, roomservice en Alexander de Kleine

Door: Kevinenelise

Blijf op de hoogte en volg Kevin & Elise

10 Juli 2015 | Indonesië, Batavia

Dag 1/2: Om 23:55 's avonds vlogen wij vanaf Schiphol naar Istanbul toe, waar we om 4:30 's nachts landden. Vanaf daar zijn we met een taxi naar het hotel gegaan, met een zuchtende chauffeur die de weg niet kon vinden. De volgende ochtend zijn we na een paar uurtjes slaap met de metro Istanbul ingegaan. Daar hebben we de blauwe moskee bekeken, ik (Elise) inclusief hoofddoek, Kevin inclusief blauwe sokjes om z'n schoenen. Daarna hebben we heerlijk in een park gezeten, wat terrasjes gepakt en de Haghia Sophia van buitenaf bekeken. Na een heerlijke Turkse mixed grill zijn we via een parkje met de metro naar het vliegveld gegaan. Daar stond een groot vliegtuig op ons te wachten, met genoeg beenruimte en een eigen tv'tje om te bedienen :).
Dag 3/4/5: na een vlucht van 12 uur, waarvan Kevin meer dan de helft heeft geslapen, kwamen we om 18:00 uur aan op Jakarta airport (het is hier 5 uur later dan in Nederland). Vanaf hier zijn we met een taxi, nadat we onderhandeld hadden (weglopen helpt :P), naar ons luxe hotel in Jakarta gegaan. Behoorlijk moe en Kevin met wat last van z'n voet, besloten we roomservice te bestellen (kan ook weer van onze Bucketlist af) en hebben daarna heerlijk geslapen. De volgende ochtend was ik helaas ziek en niet echt in staat om te ontbijten. Kevin heeft toen met een Duitse circusartiest, die optredens gaf ik het hotel, gratis gegeten. Terwijl ik die dag m'n eerste spannende boek ongeveer uitlas, heeft Kevin 2 Indonesische simkaarten en heerlijke nasi gehaald in de stad.
De volgende ochtend zijn we op tijd opgestaan om nog even lekker een uurtje bij het zwembad te liggen. Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we met de trein van Jakarta naar Bogor gegaan. Onderweg zagen we krottenwijken met op de achtergrond grote en mooie gebouwen; apart om zo deze tegenstelling te zien. Bij aankomst in Bogor werden we aangesproken door een vriendelijke man die Alexander de Grote heette. Echter mochten we hem Alexander de Kleine noemen, omdat hij helemaal niet zo groot is. Hij bracht ons naar het toeristeninformatiepunt, waar we een plattegrond kregen en een aanbieding om een 2-daagse reis te maken. Van Kevin mag ik nog niet meer vertellen, want we moeten de lezers wel een beetje aan het lijntje houden voor het volgende verslag ;). Veel liefs, Kevin en Elise

• 10 Juli 2015 - 14:12

Ingrid:

lieve Kevin en Elise,

fijn van jullie te horen.
    we gaan jullie zeker volgen.
    nogmaals heel veel plezier en hopen dat het pootje het goed houd en niemand meer ziek wordt!!
    kus Ingrid

• 12 Juli 2015 - 15:10

Theo En Anneke.:

Wat zijn jullie een eind weg, geweldig om zo'n reis te maken
    Hebben jullie verslag gelezen !!!!!
    Wij waren ook in Indonesie, jaren geleden.
    Leuk van jullie te horen en wij hopen dat jullie een fantastische tijd samen hebben.
    Kevin het beste met je voet.
    Lieverds, heel veel liefs uit Vinkeveen.

• 12 Juli 2015 - 19:57

Anja:

Leuk verslag hebben we gelezen, heerlijk om daar te zijn!
    Kus van Danny en Anja